Sănătatea și modul sănătos de viață

                                                                                            ”Sănătatea cuprinde nu numai corpul,                                                                                  ci mintea, spiritul și perspectiva unui om”                                                                                        James H. West

În cadrul ”Programului Național de îmbunătățire a sănătății”, Ștefan Hanganu, educator de sănătate, reprezentant al Asociației pentru Sănătate, Educație și Familie, a avut câteva prelegeri la următoarele teme: ”Nutriția sănătoasă”, ”Impactul Internetului asupra elevilor” și ”Depresia”. Aceste teme, au fost binevenite elevilor de la Liceul Iulia Hasdeu, Liceul Elena Alistar și de la Școala Profesională nr. 3. Vis-a-vis de respectarea unui regim alimentar, este de o mare importanță masa de dimineață, dl Hanganu, numind-o ”Marele Dejun” – care trebuie să fie cât mai consistent. Nu se recomandă mâncările între mese, deoarece acestea încarcă stomacul. De asemenea, nu este bine să vă grăbiți în timp ce mâncați și nici să vorbiți în timpul mesei – actul mestecației trebuie făcut de 30-40 ori. Alte sfaturi utile, privind o nutriție sănătoasă, ar fi următoarele: nu consumați fructe și legume la aceeași masă; nu refolosiți uleiul; după masă, plimbați mâncarea; lămâia și mărul se combină cu orice, iar acesta din urmă se mănâncă înainte de masă. În ceea ce privește frumusețea tenului, aceasta ține de calitatea sângelui, iar curmalele sunt excelente pentru a avea un ten sănătos. Un alt subiect, Depresia și refacerea din depresie, a captat atenția publicului. Dl Hanganu, a început cu ideea că, depresia este o boală complexă care prezintă cca 100 de cauze. Depresia este boala numărul unu al secolului XXI și ocupă locul II ca frecvență de mortalitate la tineri. S-a constatat că, 1 din 3 pacienți care se prezintă la medic, este depresiv. Ca și terapie, specific domeniului nutrițional, se recomandă următoarele alimente: brânză tofu, semințe de in (măcinate), grăunțe prăjite de dovleac, făină de gluten, semințe de susan, migdale, năutul, consumul zilnic de cereale integrale, fructe, legume, polenul; ceaiul de șofran, mușețel, tei și pojarniță, apă. Se recomandă, de asemenea: dușul zilnic și mișcare în aer liber, cca 10 mii de pași pe zi; drumeții în natură. Terapia prin muzică (clasică), este la fel, benefică persoanelor aflate în depresie. Aceste teme, au fost binevenite liceenilor, în vederea încurajării unui mod sănătos de viață și prevenirea anumitor stări sau a unor dependențe dăunătoare. Ștefan Hanganu, a încurajat tinerii la lectură, menționând că: ”principala formă de creștere intelectuală – este cartea”.

 

 

de Lilia Beșan

 

Anunțuri