Noii prieteni ai lui Alex, sau biblioteca și rolul său de integrare

Stătea la stația de troleibuz și se uita cu un soi de curiozitate nehotărâtă la lumea din jur. L-am întrebat dacă are nevoie de ajutor și, da, am ghicit – nu știa cum să ajungă în alt capăt de oraș. Pentru că îmi place să pun întrebări, am aflat în câteva clipe istoria lui Alex – un băiat de 18 ani, cu dizabilitate locomotorie, dar cu sclipire vioaie în ochi.

E din satul Hârtop, Cimișlia. Locuiește singur, fără părinți – mama lui dragă a plecat la cele veșnice, iar tatăl este stabilit peste hotare. Se bucură de sprijinul celor patru frați și surori mai mari, dar a decis să nu le fie o povară, să se angajeze la muncă. A venit la un interviu de angajare, dar… a fost respins. Nu avea dexteritate în vorbire, necesară pentru un operator la call center. L-am invitat atunci, pentru un mic răgaz, la biblioteca „Ștefan cel Mare și Sfânt”, fiind sigura că se va găsi o soluție pentru el.

Astfel a intrat Alex în familia noastră, pentru a vădi, o dată în plus, rolul de susținere a comunității pe care îl are biblioteca modernă. După o consultare împreună cu colegii, Lia Canțâr și Gheorghe Lupușoru, am apelat la partenerii de nădejde ai bibliotecii, de la Școala Profesională nr 3, Maria Terenti, director adjunct pentru instruire și educație și Nadejda Lungu, director adjunct pentru instruire practică și producere.

Suntem invitați într-o vizită, unde Alex a aflat despre specialitatea potrivită pentru el și a obținut consilierea necesară. „Dumnezeu are grijă de toți și vede dorința sincera de a studia, de asta ne-am și întâlnit azi!” – i-a spus cu bunăvoință doamna Nadejda Lungu. Dumneaei i-a explicat detaliat condițiile de studiu și perspectivele profesiei de operator IT, care poate fi obținută la Școala profesională nr. 4, unde i-a fost recomandat să aplice.

Am ieșit bucuroși din incinta instituției noastre partenere. Aveam impresia că tânărul și-a găsit aici o mare parte din mângâierea maternă ce-i lipsește. Apoi, după ce și-a făcut cardul de înscriere la biblioteca municipală, a vizitat rafturile cu cărți, a plecat să-și viziteze un prieten, care zilele trecute tocmai a avut un accident și se află la spital.

La întoarcere, înainte de a pleca spre casă, Alex a mai trecut odată pe la biblioteca „Ștefan cel Mare și Sfânt”, pentru a se informa pe Internet. Era deja, cumva, ca între prieteni și se simțea confortabil.

Alina Rusu

Lasă un comentariu